Influencerių marketingas 2022-iais: tendencijos

Influencerių marketingas ir toliau auga: 2021 metais išlaidos influencerių marketingui išaugo 42%, siekdamos 13,8 mlrd. Prognozuojama, kad iki 2022 metų pabaigos ši suma augs ir toliau, bei pasieks 15 mlrd. Spartus augimas, žinoma, reiškia ir greitus pokyčius. Štai 10 influencerių rinkodaros tendencijų, kurių galite tikėtis šiais metais!

Tendencija Nr. 1: Apsipirkimo tiesioginių transliacijų metu augimas

Apsipirkimas tiesioginių transliacijų metu Kinijoje jau kurį laiką yra sparčiai populiarėjanti tendencija – dabar tai populiarėja ir kitose pasaulio rinkose.

Apsipirkimas tiesioginių transliacijų metu reiškia, kad potencialūs klientai gali įsigyti produktų dalyvaudami tiesioginėje pardavėjo transliacijoje: influenceriai tai vykdo tokiuose kanaluose kaip „Instagram“, „Facebook“ ar „Amazon“, kad parodytų ir išbandytų produktus. Žiūrovai gali užduoti bet kokius juos neraminančius klausimus, susijusius su produktais.

Apsipirkimas tiesioginių transliacijų metu leidžia matyti natūralų vaizdą, kurį influenceris transliuoja savo auditorijai, o toks būdas yra žymiai patikimesnis, nei produktų vaizdo įrašai, kurį žiūrint nėra aišku, kas yra tikra, o kas tik gražiai pavaizduota.

Rugsėjo mėnesį „Instagram“ pristatė Live Shopping, leidžiantį žmonėms įsigyti produktų tiesiai iš „Instagram Live“. Atsižvelgiant į „Instagram“ pasiekiamumą visame pasaulyje, tai tikrai paskatins šią tendenciją.

a screenshot of the livestream shopping

image source: BBC

Tendencija Nr. 2: Vaizdo įrašų turinio augimas

“TikTok” ir “Instagram Reels” didėjantis populiarumas siūlo visiškai naują požiūrį į remiamą turinį: daugelis influencerių mėgsta save išreikšti kurdami įtraukiantį turinį, kurį lengva suprasti ir vartoti. O visa tai palaiko bei remia ir algoritmai!

Be influencerių, kurie naudoja „Instagram Reels“ ir „TikTok“, kad išreikštų save ir dalintųsi įvairiomis savo gyvenimo akimirkomis, įvairūs prekių ženklai taip pat naudoja abi platformas savo kampanijų žinomumui didinti, pavyzdžiui kurdami iššūkius ir atkartodami populiarius „TikTok“ šokius.

Nors dar neturime „TikTok“ integracijos „Promoty“, yra galimybė įtraukti „TikTok“ kūrėjus į savo kampanijas. Pavyzdžiui, “Circle K” ieškojo “TikTok” kūrėjų iš Estijos, kurie sutiktų reklamuoti naująjį “K Freeze” glotnutį per vieną iš TikTok šokių – kampanija naudojo grotažymę #getreadytofreeze.

screenshot of a Tiktik influencer collaboration
screenshot of a Tiktok based influencer collab

Tendencija Nr. 3: Kelių kanalų kampanijų augimas

Vidutinis socialinių medijų vartotojas vidutiniškai naudojasi 6.6 skirtingomis socialinių medijų platformomis. Kadangi įprastas vartotojas kasdien naudojasi vis daugiau skirtingų platformų, todėl kelių kanalų kampanijos prekės ženklams tampa neišvengiamos.

Bendradarbiaujant per daugiau nei vieną kanalą, galima pasiekti daug platesnę auditoriją. Pavyzdžiui, „TikTok“ daugiausia naudojamas pramogoms, o „Instagram“ – bendravimui, įkvėpimui ir produktų rekomendacijai. Tai reiškia, kad bendradarbiaujant per „TikTok“ ir „Instagram“, produktu galima dalytis ne tik smagiai, kūrybiškai, bet estetiškai ir informatyviai naudojant „Instagram“ platformą.

Tendencija Nr. 4: Dėmesys duomenims ir investicijų grąžos matavimas

Dauguma rinkodaros specialistų su influenceriais bendradarbiauja el. paštu ir tiesioginėmis žinutėmis. Čia iškyla problema: trūksta duomenų ir ataskaitų realiuoju laiku, todėl dažnai būna sunku suprasti, ar bendradarbiavimas buvo sėkmingas, ar ne.

Kai yra renkamasis influenceris, rinkodaros specialistas turėtų įsitikinti, ar jų auditorija atitinka prekės ženklo tikslinę grupę. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl influencerių rinkodaros platformų naudojimas kasmet populiarėja: jos pateikia realaus laiko auditorijos demografinius duomenis tiesiai iš socialinių medijų platformos.

Be to, daugiau dėmesio skiriama influencerių rinkodaros rezultatams matuoti: matuojant kiekvieno paskelbto įrašo pasiekiamumą, patiktukus, išsaugojimus ir komentarus, taip pat naudojant nuolaidų kodus ir stebimus, sekamus URL, kad būtų galima įvertinti poveikį pardavimams.

screenshot of the Promoty platform
influencer marketing campaign results on Promoty

Tendencija Nr. 5: Papildomi pajamų šaltiniai influenceriams

Panašu, kad influenceriai tampa vis labiau nepriklausomi ir verslesni, neapsiriboja vien tik remiamais įrašais – o tai tik į gerą!

Galima pastebėti augančią tendenciją tarp iinfluencerių, kurie pradeda kurti savo verslą, siūlo paslaugas ir pardavinėja savo pačių sukurtus produktus – tiek fizinius, tiek skaitmeninius. Dažniausiai tai būdinga nišiniams profiliams, kuriuose pagrindinis dėmesys skiriamas asmeniniam tobulėjimui, patarimams apie finansus, mitybai ir dvasiniam atgimimui, bei kitoms, įvairioms nišoms.

Vienas iš įkvėpiančių pavyzdžių –  Sindija Bokāne: be bendradarbiavimų Instagram’e mergina valdo skaitmeninio marketingo agentūrą, be to, dalyvauja bei organizuoja soc. medijų kursus ir dar daugiau.

an example of an entrepreneurial influencer

2021 metais „Instagram“ skyrė daug investicijų į naujų funkcijų, leidžiančių influenceriams uždirbti, pristatymą ir išbandymą. Dauguma jų vis dar nėra prieinamos kūrėjams iš Europos – tačiau šių funkcijų prieinamumo Europoje tikimasi jau šiais metais. 

  • Papildomos programos, tokios kaip Reels Summer Bonus, leidžia influenceriams gauti pajamas už kokybiško ir gero turinio kūrimą, uždarbis priklauso nuo turinio našumo. 
  • Badges leidžia kūrėjams užsidirbti pinigų iš savo sekėjų, tiesioginių vaizdo įrašų (live) metu. Galimybė gauti ženklelius (badges) tinkamiems kūrėjams Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Ispanijoje, Italijoje, Vokietijoje, Japonijoje, Australijoje, Turkijoje, Brazilijoje ir Meksikoje šiuo metu yra tik su kvietimu. 
  • Kūrėjams, parduodantiems savo prekes, „Instagram“ palengvino esamos parduotuvės pridėjimą arba naujos parduotuvės atidarymą „Instagram“ profilyje.
  • Tie, kurie to neturi jau egzistuojančios parduotuvės, gali susikurti savo parduotuves pridėdami jiems patikusius produktus iš kitų parduotuvių ir tokiu būdu dalintis mėgstamais produktais su savo auditorija ir uždirbti komisinius – visa tai „Instagram“ programėlėje.

Tendencija Nr. 6: influenceriai, kuriantys prekės ženklų socialinių medijų turinį

Turinio kūrimas yra viena iš influencerių supergalių – būtent dėl to vis daugiau prekių ženklų dirba su influenceriais, kad savo socialinių medijų kanalus galėtų paįvairinti vaizdine medžiaga.

Tai tendencija, kuri įsibėgėjo jau pernai, o paskutiniu metu įgauna vis didesnį populiarumą – ir mes visai tuo nesistebime! Pirma, tai padeda prekių ženklams gauti madingą, vizualiai patrauklų turinį. Antra, influencerių turinys atrodo daug autentiškesnis ir labiau susijęs su auditorija nei profesionaliai sukurtas turinys – užtikrina didesnį įsitraukimą. Trečia, tai yra žymiai pigiau nei organizuoti fotosesijas pačiam.

Pirmaujančios įmonės jau samdo vidinius kūrėjus skaitmeniniams kanalams kurti!

Jei jums to per daug, galite naudoti tik turinio kampanijos tipą Promoty. Tokiose kampanijose influenceriai kuria nuotraukas ar vaizdo įrašus prekės ženklams, bet neskelbia jų savo socialiniuose tinkluose. Tokiu būdu prekės ženklas gauna originalų, išskirtinį vaizdinį turinį savo socialinėms medijoms. 

Štai keletas vaizdų iš ankstesnių tik turiniui skirtų kampanijų! 👇🏼

Tendencija Nr. 7: Griežti influencerių bendradarbiavimo reglamentai

Didėjant prekės ženklų bendradarbiavimui su influenceriais, iškyla nauji iššūkiai įstatymų leidėjams. 

Bendrasis Federalinės prekybos Komisijos nustatytas principas ir daugelyje šalių pagal vietinius reklamos reikalavimus priimtas įstatymas nustato, kad visas reklamos turinys turi būti atitinkamai pažymėtas. Tai reiškia, kad influenceriai turi aiškiai pasakyti, kad prekės ženklas juos remia arba suteikia tam tikrus produktus, kaip atlygį už bendradarbiavimą. 

Matome, kad pačios šalys vis dažniau atsižvelgia į šią temą ir vykdo reguliacijas ir pakeitimus nacionaliniu lygmeniu. Pavyzdžiui, 2021 metų pabaigoje Danija uždraudė influencerių reklamą produktams, kurie laikomi netinkamais jaunesniems nei 18 metų amžiaus asmenims –  tokie įvykiai kelia susidomėjimą, kokią įtaką tai padarys kitoms Skandinavijos rinkoms ateinančiais metais!

Tikimės, kad griežtesni reglamentai lems tik atsakingesnę influencerių rinkodarą. 🤞🏼

Tendencija Nr. 8: Visada veikianti influencerių rinkodara

Kaip ir kitos rinkodaros taktikos, vis daugiau prekių ženklų influencerių rinkodarą vykdo nuolat – ne tik prieš didžiausias ir laukiamiausias šventes.

Mes visada rekomenduojame ilgalaikę influencerių partnerystę: tokia partnerystė ne tik išsiskiria socialinių medijų įvairovėje, bet ir atrodo labiau patikima ir atneša geresnius rezultatus prekės ženklui. Jau nekalbant apie tai, kad ilgalaikis bendradarbiavimas sumažina rinkodaros specialistų darbo kiekį.  

Influencerių rinkodaros augimas paskatino daugiau prekės ženklų konkuruoti dėl aukštos kokybės influencerių. Kai prekės ženklas suranda sau geriausiai tinkantį influencerį – naudinga jį paversti prekės ženklo ambasadoriumi. 

Būti prekės ženklo ambasadoriumi yra naujas influencerių rinkodaros lygis: ambasadoriai prekės ženklo produktus naudoja kasdien, rekomenduoja juos ne tik socialiniuose tinkluose, bet ir už jų ribų, savo kasdienėje veikloje. Todėl, ambasadoriaus vaidmuo yra kur kas reikšmingesnis ir atneša daugiau naudos nei vienkartinis „Instagram“ bendradarbiavimas.

Tendencija Nr. 9: Prekės ženklai ir influenceriai, kartu kuriantys produktus

Ši tendencija yra neatsiejama nuo ankstesnės: pastebėjome, kad vis daugiau prekių ženklų pristato produktus ar kolekcijas kartu su savo prekės ženklo ambasadoriais.

Toks bendradarbiavimas nepalieka abejingų, nes jis influencerių auditorijai leidžia įsitikinti, kad tarp prekės ženklo ir produkto yra tikras ryšys. Žinoma, tai reiškia ir didesnius prekių ženklų pardavimų skaičius, nes influencerių auditorija tampa aktyvia pirkėjų grupe.

Tęsdami ankstesnės tendencijos pavyzdį, „GymShark“ išleido 3 kolekcijas, bendradarbiaudama su savo ambasadore Whitney Simmons. Visos kolekcijos tapo tokios populiarios, kad buvo išparduotos per pirmas kelias dienas.

Tendencija Nr. 10: Socialinio poveikio influencerių augimas

Influenceriai taip pat turi ir daro didžiulį poveikį savo auditorijai: jei jie kalba apie jiems svarbias temas, labai tikėtina, kad jų sekėjai taip pat pradės galvoti apie šias problemas.

Galime pastebėti augančią tendencija, kad kūrėjai naudojasi savo žymiu vardu ir socialinių medijų platforma bei įtaka, tam, kad pasaulis taptų geresnis! Tai daroma kalbant apie visuomenei svarbias, aktualias, temas ir atsižvelgiant į aplinkosaugos problemas, skatinant tvarų tvartojimą ir atsakingų  prekės ženklų pasirinkimą, vykdant labdaringus bendradarbiavimus siekiant bendrų, visuomenei reikšmingų tikslų.

Promoty mes matome vis daugiau influencerių kampanijų, kuriose pagrindinis dėmesys skiriamas tvarumui. Kadangi jaunoji karta teikia pirmenybę prekės ženklams, turintiems svarbią ir reikšmingą misiją, kampanijos, kurios vadovaujasi tokiomis misijomis dažniausiai sulaukia daugiausiai dėmesio!

Jei jus sudominome pasinaudoti influencerių rinkodaros platforma, tinkamiausių influencerių paieškai ir vykdytumėte duomenimis pagrįstą influencerių rinkodarą, susisiekite su mumis naudodami toliau pateiktą formą – mielai su jumis pasikalbėsime! 🙋🏼‍♀️

12 + 14 =

Skaitykite daugiau