Influencerių marketingas 101

Influencerių marketingas yra viena iš sparčiausiai augančių rinkodaros sričių: prognozuojama, kad ši sritis augs nuo 8 milijardų dolerių 2020 m. iki 15 milijardų dolerių 2022 m.

Kaip rasti nuomonės formuotojus jūsų prekės ženklui, kaip jiems sumokėti ir kaip įvertinti sėkmę? Mes kartu surinkome svarbiausius influencerių rinkodaros klausimus ir rekomendacijas – pradėkite skaityti nuo pat pradžių arba pereikite tiesiai prie dominančios temos! 👇🏼

1. Kas yra influencerių rinkodara?

Influencerių marketingas eina kartu su dviem kitomis rinkodaros sritimis: socialinės žiniasklaidos ir turinio rinkodara. Kaip rodo pavadinimas, influencerių rinkodara naudoja influencerius, kurie reklamuoja prekės ženklo produktus ar paslaugas ir turi tam tikrą įtaką socialiniuose tinkluose. Todėl influencerių marketingas yra labai geras kanalas reklamuojant „iš lūpų į lūpas“.

92% vartotojų visame pasaulyje teigia, kad pirmiausia pasitiki pelnyta žiniasklaida, pavyzdžiui, draugų ir šeimos rekomendacijomis, visų pirma kitomis reklamos formomis. Tai taip pat yra pagrindinė priežastis, kodėl veikia influencerių rinkodara: socialinių tinklų turinio kūrėjai palaiko tvirtą ryšį su savo sekėjais. Negana to, dažnai pateikiami influencerių patarimai dėl produktų ir paslaugų.

Kadangi influencerių yra labai skirtingose skirtyse, tai yra puikus būdas pasiekti konkrečią tikslinę grupę. Estijoje yra daugybė vadinamųjų gyvenimo būdo formuotojų, kurie socialiniame tinkle dalijasi visu savo gyvenimo spektru, tačiau yra ir turinio kūrėjų, kurie kalba tik, pavyzdžiui, apie sportą ar maistą. Šalyse, kur influencerių rinkodara yra labiau išplėtota, dažniausiai būna labai nišiniai influenceriai: pavyzdžiui, jodinėjimas ar knygų tinklaraštininkai, vadinasi, šį influencerį seka žmonės, kurie domisi ta sritimi, ir tai yra puikus rinkodaros kanalas prekės ženklui toje srityje.

Pagrindinis ir įtakingiausias influencerių marketingo kanalas yra „Instagram“, kuriame yra tiek informacijos santraukų, tiek istorijų. Daugeliu atvejų nuomonės formuotojas sukuria tinkamą prekės ženklo produkto ar paslaugos paveikslėlį ar vaizdo įrašą, dalijasi juo savo profilyje ir gauna atlygį iš prekės ženklo produktais ar pinigais.

Naujo ar nežinomo produkto atveju pirmieji įrašai pirmiausia skatina sąmoningumą ir susidomėjimą. Kitame vartotojo apsipirkimo kelionės etape influencerio tikslas yra įtikinti potencialų klientą: pristatyti produktą, pasidalinti savo patirtimi ir atsakyti į sekėjų klausimus. Galiausiai, kai klientai yra pasirengę pirkti, influenceris gali pasidalinti asmeniniu nuolaidos kodu arba konkrečiu raginimu veikti su informacija, kur įsigyti produktą. Tuo tarpu „Instagram“ padarė pirkimą ypač lengvą, pridėdamas apsipirkimo parinktį tiesiai į programą!

Influencerio sekėjų dydis, konkretus susidomėjimas tema, jo patikimumas ir poveikis sekėjams yra priežastys, kodėl influencerių rinkodara pasirodė esanti vienas efektyviausių ir ekonomiškiausių rinkodaros metodų.

2. Kuriems prekės ženklams būtų naudingas influencerių marketingas?

Iš pradžių gali atrodyti, kad influencerių rinkodara yra tinkamesnė vadinamųjų „instagrammable“ produktų, kurie atrodo gražiai paveikslėlyje, rinkodaros strategijoje: grožio prekės, mados ir aksesuarai, interjero gaminiai, maistas ir restoranai.

Tuo pačiu viskas priklauso nuo rinkodaros specialisto kūrybiškumo – taip pat sėkmingai surengėme akcijas bankams, valymo priemones, plovyklas, įvairius renginius, net sodo valymo varžybas! Todėl, remdamiesi iki šiol sukaupta patirtimi, galime teigti, kad influencerių rinkodara yra tinkama labai skirtingų sričių prekės ženklams.

Tačiau verta nepamiršti tikslinės grupės. Kadangi tarp socialinės žiniasklaidos vartotojų yra daugiau jaunesnių žmonių – pavyzdžiui, didžiausia „Instagram“ amžiaus grupė yra 25–34 m., Po to seka 18–24 ir 35–44 m., taigi, orientacijai influencerių marketingas yra tinkamesnis jaunesnio amžiaus grupėms.

„Tuo pačiu to gali nebūti – užsienyje yra ir pensinio amžiaus turinio kūrėjų, kurie kalba su jų amžiumi susijusiomis temomis“, – sakė Piia Õunpuu, kuri, vykdydama viešųjų ryšių strategijas, yra koordinavusi kelių didelių prekės ženklų influencerių rinkodaros kampanijas. „Panašiai įtaką darantys asmenys taip pat užsiima verslu, pvz.,„ LinkedIn “, kur produktų / paslaugų kampanijos nėra skirtos vidutinio amžiaus vartotojams..”

Tuo pačiu metu „Instagram“ vartotojų lyčių pasiskirstymas yra palyginti vienodas – priešingai nei įprasta klaidinga nuomonė, vyrai taip pat yra aktyvūs „Instagram“ vartotojai.

3. Kaip pradėti naudoti influencerių marketingą?

Pirmasis žingsnis pradedant vykdyti influencerių rinkodarą yra aiškiai įsivertinti šiuos dalykus:

1. kas jūs esate kaip prekės ženklas ir kokią vertę kuriate – jei jums neaišku, negalėsite to aiškiai pasakyti ir influenceriui, jau nekalbant apie jo sekėjus.

2. kas yra jūsų tikslinė grupė – kuo tiksliau galite juos apibūdinti, tuo lengviau jums bus suprasti, su kokiu turinio kūrėju turėtumėte dirbti, kad juos pasiektumėte.

3. pagrindinis kampanijos tikslas – didinti žinomumą, produktų pardavimus, gauti turinį socialinės žiniasklaidos kanaluose, surinkti naujų sekėjų, padidinti apsilankymų elektroninėje parduotuvėje skaičių ir t.t.. Nuo to priklausys bendradarbiavimo struktūra ir influencerių parinkimas, taip pat ir rezultatų įvertinimas.

4. Pagrindinis našumo rodiklis (KPI) – kiekvienoje kampanijoje centre turėtų būti tik vienas rodiklis: jei vienos kampanijos tikslas yra padidinti elektroninės parduotuvės pardavimus, prekės ženklo žinomumą ir „Instagram“ stebėtojų skaičių, tikėtina, kiti rezultatai atlieka antraeilį vaidmenį.

☝🏼 Kai šie aspektai bus įgyvendinti, galite pradėti išsamiau kurti savo influencerių rinkodaros strategiją: kokio tipo turinio kūrėjus norite įtraukti, kiek, kokio turinio ir kaip dažnai influenceriai turėtų dalytis, ir kokio dydžio bus jūsų influencerio rinkodaros biudžetas.

Prieš pasirenkant tinkamus influencerius, verta patiems apibrėžti kriterijus, kurių pagrindu vertinate potencialius partnerius. Pavyzdžiui, verta atsižvelgti į įsitraukimo procentą, auditorijos tinkamumą, influencerio interesus ir vertybes, iki šiol buvusių nuotraukų ir užrašų kokybę. Daugiau apie influencerių paiešką ir pasirinkimą pakalbėsime kitame skyriuje!

Taip pat verta pagalvoti apie laiko perspektyvą strategijos požiūriu. Nors trumpalaikis bendradarbiavimas yra geras būdas pasiekti greitą matomumą socialinėje žiniasklaidoje per trumpą laiką (pavyzdžiui, prieš piko sezoną), atrodo, kad ilgalaikės partnerystės ilgainiui veikia geriau: jos yra patikimesnės, patogesnės abiem šalims ir reikalauja mažiau laiko.

Kadangi gerai apgalvota strategija yra vienas iš svarbiausių sėkmingų kampanijų aspektų, mes sukūrėme influencerių rinkodaros strategijos darbalapį, kurį galite atsisiųsti ir naudoti jį kaip instrukciją!

Natūralu, kad strategija laikui bėgant gali keistis: pavyzdžiui, ankstesnis Latvijos „Wolt“ rinkodaros vadovas sakė, kad įžengus į Latvijos rinką „Wolt“ buvo svarbu, kad kuo daugiau Rygos vartotojų išgirstų apie naują programėlę. Todėl jų pirmoji strategija buvo naudoti nuolaidų kodus: tiek influenceriai, tiek jų sekėjai, užsisakę ką nors iš „Wolt“, dėka kodo gavo mažesnį pristatymo mokestį..

Vėliau, kai prekės ženklo žinomumas jau buvo didesnis, buvo pristatyta FOMO (baimė nepastebėti) strategija: Woltas buvo matomas visur, kad žmonės jaustųsi taip, tarsi visi aplinkiniai visada užsakytų maistą iš „Wolt“, ir jie taip pat turėtų tai išbandyti..

4. Kaip rasti tinkamus influencerius?

Yra keli būdai rasti potencialius partnerius: būtų protingiausia pradėti nuo savo klientų ir socialinės žiniasklaidos sekėjų; taip pat galite naršyti „Instagram“ ir rankiniu būdu ieškoti tinkamų turinio kūrėjų arba naudoti influencerių rinkodaros platformą…

a) Tarp esamų jūsų klientų ir socialinės žiniasklaidos sekėjų

Tikriausiai norite rasti influencerių, kurie iš tikrųjų naudojasi jūsų produktais / paslaugomis ir yra pasirengę nuoširdžiai juos rekomenduoti savo sekėjams. Todėl greičiausiai šiuos turinio kūrėjus rasite savo klientų bazėje! Be to, galite patikrinti savo socialinės žiniasklaidos paskyras: kas yra tie žmonės, kurie jus pažymi savo įrašuose ar istorijose ir jau rekomenduoja savo prekės ženklą savo pažįstamiems? Jei jie turi reikiamą auditoriją, tikriausiai norite su jais dirbti.

b) Iš „Instagram“

„Instagram“ tinkamų influencerių galite ieškoti ir rankiniu būdu. Pavyzdžiui, galite patikrinti skirtingas žymes ir vietas, susijusias su prekės ženklu. Jei norite susisiekti su turinio kūrėjais tam tikroje šalyje, galbūt norėsite ieškoti įrašų, parašytų tos konkrečios šalies miestuose, ir žymų su grotelėmis # reklama, #influencer ir pan..

Tinkamų turinio kūrėjų taip pat galite rasti „Instagram Explore“ puslapyje arba iš konkurentų paskyrų. Neverta vogti kito prekės ženklo partnerių, tačiau galite ieškoti įkvėpimo, rasti naujų žymų su grotelėmis ar šia sritimi besidominčių žmonių, su kuriais pradėtumėte pokalbį.

c) Influencerių rinkodaros platformos naudojimas

Rankiniu būdu rasti tinkamus influencerius yra gana daug laiko atimanti veikla, pavyzdžiui, kurdami „Promoty“ užtrukome daugiau nei 40 valandų, kol radome 100 tinkamų turinio kūrėjų. Tai taip pat yra viena iš priežasčių, kodėl mes sukūrėme „Promoty“!

Tokios platformos yra greitas ir paprastas būdas rasti tinkamus įtaką darančius asmenis: ten galite ieškoti turinio kūrėjų pagal vietą, stebėtojų skaičių, amžių ir kitus kriterijus, pamatyti sekėjų demografinius rodiklius. Tada per kelias minutes galite sukurti kampaniją ir tinkami turinio kūrėjai patys kreipsis į prekės ženklo kampaniją!

d) Turinio kūrėjai patys susisiekia su prekės ženklu

Žinoma, gali atsitikti taip, kad kai kurie nuomonės formuotojai kreipiasi į jūsų prekės ženklą su savo bendradarbiavimo pasiūlymu. Tokiu atveju tikrai verta kritiškai perskaityti laišką, kad įsitikintumėte, ar turinio kūrėjas nori konkrečiai dirbti su jūsų prekės ženklu, ar jis tą patį laišką išsiuntė keliems prekės ženklams. Be to, verta patikrinti dabartinius influencerio įrašus ir auditorijos demografinius duomenis, kad įsitikintumėte, jog jie suderinami su prekės ženklu.

5. Kaip išsirinkti tobuliausius savo prekės ženklo influencerius?

Pasirinkti tinkamus influencer’ius yra didžiausias kampanijos sėkmės veiksnys: jei prekės ženklas randa turinio kūrėjų, kurie tinka jų prekės ženklui ir kurių auditorija atitinka prekės ženklo tikslinę auditoriją, tikėtina, kad kampanija bus sėkminga.

Štai penki dalykai, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį prieš patvirtinant bendradarbiavimą:

1. Influencerio istorija, temos ir vertybės

Tikrai verta pasidomėti, apie ką turinio kūrėjas savo paskyroje kalbėjo anksčiau ir kaip tai sutampa su prekės ženklo temomis: pavyzdžiui, jei turinio kūrėjas anksčiau savo paskyroje pabrėžė sveiko maisto svarbą arba pasidalijo keletu aplinkosaugos triukų. Tikėtina, kad jie bus puikūs ekologiškų produktų kampanijai.

Aplikuodami į kampaniją „Promoty“, influenceriai taip pat pateikia trumpą užrašą apie priežastį, dėl kurios jie nori dalyvauti kampanijoje – tai dažnai parodo, kaip gerai turinio kūrėjas sugebėtų atstovauti kampaniją ir prekinį ženklą.

2. Turinio kokybė

Jei norite vėliau naudoti influencerio sukurtas nuotraukas savo socialinės žiniasklaidos kanaluose, pirmiausia turėtumėte nustatyti, ar jums tinka konkretaus turinio kūrėjo vizualinis stilius.

Pavyzdžiui, jei visos ankstesnės turinio kūrėjo nuotraukos buvo padarytos telefonu ir tamsiais tonais, neturėtumėte tikėtis, kad jūsų bendras pranešimas pasirodys šviesiais tonais ir labai geros kokybės. Jei prekės ženklas laukia tam tikro stiliaus nuotraukų, tikrai verta tai paminėti kampanijos instrukcijoje.

3. Ankstesnis bendradarbiavimas

Taip pat verta pasidomėti influencerio pranešimų skaičiumi, turiniu ir stiliumi. Kuo mažiau mokamų įrašų turinio kūrėjo profilyje, tuo kruopščiau jie greičiausiai pasirinks savo partnerius ir tuo autentiškesnio turinio galite tikėtis. Be to, verta įsitikinti, ar jūsų potencialus partneris anksčiau bendradarbiavo su konkuruojančiais prekės ženklais.

4. Instagram statistika

Nors sekėjų skaičius yra vienas iš pirmųjų rodiklių, išsiskiriančių influencerio profilyje, nereikėtų to sureikšminti. Priešingai: tiek Estijoje, tiek pasauliniu mastu mažesnės auditorijos turinio kūrėjai – microinfluencers – tampa vis svarbesni.

Jie veiksmingi daugiausia dėl darnios ir įtraukiamos auditorijos: tyrimai rodo, kad vidutiniškai jų dalyvavimo lygis yra 60% didesnis nei didesnių įtaką darančių asmenų! Mažesnės auditorijos turinio kūrėjai dažnai turi daugiau autentiškumo, mažiau bendradarbiauja ir todėl daro didesnę įtaką savo sekėjams. Žinoma, jie prašo mažesnių įkainių ir dažnai nori dirbti tik dėl produktų ir paslaugų, o tai reiškia mažiau investicijų ir didesnę prekės ženklo IG..

Be sekėjų skaičiaus, verta atkreipti dėmesį į influencerio įrašų vidutinį pasiekiamumą ir įsitraukimo lygį. Tai rodo, kiek stebėtojų mėgsta, komentuoja, išsaugo ar bendrina turinio kūrėjo įrašą. Jei turinio kūrėjo įsitraukimo lygis yra aukštas, tai reiškia, kad kūrėjo turinys yra svarbus jo sekėjams ir jie aktyviai bendrauja su juo.

Tuo pat metu verta nepamiršti, kad kuo didesnis sekėjų skaičius, tuo mažesnis įsitraukimas – apskritai 3-5% įtraukimas yra labai normalus dideliems įtakingiesiems.

5. Sekėjų kokybė

Be įsitraukimo lygio, taip pat galite pažvelgti į komentarus, esančius po įtakingojo įrašais: paprastai tai geras indikatorius, rodantis, ar tai nuoširdūs gerbėjai, ar botų komentarai stiliaus „Kietas įrašas, patikrink mano turinį“.

Jei reklamuojate konkrečias šalis ar miestus, taip pat svarbu įsitikinti, kad influencerio auditorija yra ten – kitaip bendradarbiavimas atneš daug rezultatų.

Jei norite geros stebėtojų demografijos (vietos, amžiaus, lyties ir kt.), to galite paprašyti influencerio atsiųsti jų auditorijos rodinio ekrano kopiją „Instagram“. Taip pat galite naudoti influencerių rinkodaros platformas: pavyzdžiui, „Promoty“ galite pamatyti influencerių statistiką tiesiai iš „Instagram“.

6. Kaip parašyti sėkmingą kampanijos apžvalgą influenceriams?

Influencerių rinkodaros kampanijos aprašymas yra išsamus dokumentas, kurį prekės ženklo atstovas siunčia turinio kūrėjams prieš bendradarbiavimą. Instrukcijoje paprastai nurodomi kampanijos tikslai, tvarkaraštis, lūkesčiai, laukiami rezultatai ir turinio kūrimo gairės.

Gerai surengtas kampanijos instruktažas padeda užtikrinti, kad nepageidaujamų staigmenų neatsitiktų ir kad rezultatas atitiktų prekės ženklo lūkesčius. Jei nesudaroma atskira sutartis, kampanijos aprašymas taip pat atlieka sutarties vaidmenį: jei nuomonės formuotojas sutiks su tuo raštu, jis, tikiuosi, būtų nuodugniai perskaitęs instrukciją ir yra pasirengęs laikytis minėtų punktų.

Remdamiesi daugiau nei 1500 „Promoty“ vykdytų kampanijų patirtimi, mes pateikėme keletą dalykų, kuriuos tikrai reikėtų paminėti tinkamoje instrukcijoje.:

1. Prekės ženklo ir produkto / paslaugos pristatymas

Vieta, kur galite parduoti save influenceriui ir sukurti jaudulį apie būsimą bendradarbiavimą. Rekomenduojama pradėti nuo trumpo prekės ženklo pristatymo: kas tu esi ir ką tu atstovauji. Prekės ženklo vertės neabejotinai yra vienas aspektų, kurį įtakojantis asmuo nusprendžia, ar jis nori dirbti su jumis!

2. Kampanijos ir jos tikslų apžvalga

Labai svarbu nurodyti kampanijos tikslą, kad influenceris galėtų atitinkamai parašyti savo įrašo antraštę ir pagal tai paskambinti savo pasekėjams – antraštė gali išryškinti kai kurias tam tikro produkto savybes, informuoti žmonių apie pardavimo kampaniją, pristatyti naują produktą ir pan.

3. Išsami informacija ir bendradarbiavimo sąlygos

  •         Praktinę pusę taip pat verta trumpai paminėti;
  •         Socialinės žiniasklaidos kanalai, kur dalintis turiniu;
  •         Kiek įrašų ir istorijų tikitės iš influencerio;
  •         Ar prieš pradedant rodyti turinį, jis turėtų būti išsiųstas prekės ženklui peržiūrėti;
  •         Koks yra influencerio mokestis ir kokiomis sąlygomis jis mokamas?

Svarbu atkreipti dėmesį į svarbias datas jau bendradarbiavimo pradžioje: kada įrašai ir istorijos turėtų būti siunčiami prekės ženklui peržiūrėti, kada jie turėjo būti parašyti ir pan. Tokiu atveju influenceris gali planuoti savo darbą ir galų gale sukurti geresnį turinį.

4. Turinio lūkesčiai

Ši skiltis skirta pranešti turinio kūrėjui, ką reikėtų nepamiršti / paminėti savo įraše ar istorijoje:

  •         Vaizdo medžiagos (tonai ir objektai paveikslėlyje ir kt.) lūkesčiai;
  •         Jei reikia, pažymėkite bendradarbiavimo postą ir įspėjimo sąlygas;
  •         Žymos, nuorodos, reklamos kredito kodai ir kt., Kurie turėtų būti paminėti įraše;
  •         Socialinės žiniasklaidos paskyros, kurios turėtų būti pažymėtos įraše.

 

5. Turinio naudojimo teisės

Jei influencerio turinį planuojate naudoti vėliau savo prekės ženklo svetainėje, reklamoje ar socialiniuose tinkluose, turėtumėte šį faktą įtraukti į instruktažą.

Jei naudojatės influencerių rinkodaros platforma, trumpa kampanijos apžvalga, kurią jūs sukūrėte: remdamasis tuo, influenceris nusprendžia, ar jis ar ji apskritai nori dalyvauti kampanijoje. Štai kodėl svarbu padaryti kampaniją patrauklia turinio kūrėjams, ypač mažiau žinomiems prekės ženklams. Pavyzdžiui, galite:

 naudoti jaustukus, kad pridėtumėte simbolį savo kampanijoje;

paryškinti svarbias dalis;

• pridėti vaizdų, vaizdo įrašų ir nuorodų, kad įtakotojas galėtų geriau suprasti prekės ženklą;

pridėti „moodboard“, perteikiantį norimą tonalumą ir emocijas;

pridėti klausimą, į kurį kampanijos kandidatai turėtų atsakyti: pavyzdžiui, „aprašykite, kokią nuotrauką padarytumėte“ arba „.. koks buvo jūsų ankstesnis kontaktas su x.”

7. Kokie yra galimi bendradarbiavimo su influenceriais būdai?

Labiausiai paplitusi bendradarbiavimo forma yra įrašai ar istorijos paties influencerio profilyje, kai turinio kūrėjas su savo prekės ženklo produktais ir paslaugomis supažindina savo sekėjus arba įrašus, kuriuose produktas „netyčia“ liko paveikslėlyje..

Produktų bandymai, apžvalgos ir nuomonės. Kadangi norint gauti produktų rekomendacijų ar atnaujinti naujus produktus ir paslaugas, dažnai sekami įtaką darantys asmenys, tai yra viena iš efektyviausių bendradarbiavimo formų. Štai kodėl influenceriai dažnai įtraukiami į naujų produktų ir paslaugų pristatymo kampanijas! Kadangi dalijimasis savo asmenine patirtimi dažnai subalansuoja reklamos įspūdį, tokio tipo bendradarbiavimą taip pat gali paremti reklamos kredito kodai ir kitos pardavimo strategijos.

Turinio kūrėjui paprastai yra patogiausia atlikti produktų apžvalgas „Instagram Story“, kur jis gali šiek tiek laisviau ir ilgiau pasidalinti savo mintimis ir nuomonėmis. Be to, influenceriai, turintys daugiau nei 10 000 stebėtojų, gali pridėti nuorodą tiesiai į istoriją naudodami parinktį „braukti į viršų“!

Nuolaidų kodai ir kitos pardavimo strategijos. Reklamos kodai ir pažymėtos nuorodos yra funkcionalus ir išmatuojamas būdas padidinti internetinių parduotuvių pardavimą. Jei kodas suteikia didelę nuolaidą, influenceris mielai juo pasidalins – jis vertingas ir jo pasekėjams!

Žinoma, šiuo atveju turinio kūrėjas taip pat turėtų pasidalinti savo patirtimi arba pridėti ką nors asmeniško – tokiu būdu tai neatrodytų tik vadinamoji „mokama“ žinutė. Pavyzdžiui, jei turinio kūrėjas pasidalins internetinės grožio parduotuvės reklaminiu kodu, bendradarbiavimas bus efektyvesnis, jei jie taip pat pasidalins savo mėgstamais produktais iš tos svetainės – turinys atrodys natūraliau, sekėjai gaus gerų rekomendacijų, o el. parduotuvių pardavimo pajamos greičiausiai padidės.

Konkursai, kur prekės ženklo produktai platinami bendradarbiaujant su influenceriu. Kadangi ši bendradarbiavimo forma naudinga abiem šalims – be prekės ženklo pranešimo, tiek prekės ženklas, tiek influenceris sulauks naujų pasekėjų, influenceriai gali mokėti mažiau už postą, o tai daro dovaną labai ekonomišku būdu reklamuoti prekės ženklą.

Taip pat populiaru įtraukti influencerius, kad jie siųstų savo sekėjus į paties prekės ženklo dovaną ar vartotojo žaidimą – šiuo atveju influencerio užduotis yra paaiškinti žaidimo taisykles / turinį ir nukreipti savo sekėjus į prekės ženklo socialinės žiniasklaidos paskyrą arba dalyvauti neprisijungus vartotojui skirtame žaidime.

Turinio kūrimas prekės ženklo kanalams. Kadangi daugelis turinio kūrėjų sukuria nepaprastai gerą nuotraukų ir vaizdo įrašų turinį, tai yra geras būdas priversti tam tikrą turinį naudoti prekės ženklo socialinėje žiniasklaidoje – toks turinys dažnai yra labiau emocinis, madingas ir draugiškas socialinėms žiniasklaidos priemonėms nei profesionaliai sukurtas turinys. Be to, įtraukti influencerius kuriant turinį yra žymiai pigiau nei samdyti fotografą ir modelį, išsinuomoti studiją ir gauti visus reikiamus priedus!

„Promoty“ vyko ir tokios kampanijos, kuriose influencerių buvo prašoma sukurti vaizdinę medžiagą jų nepaskelbiant asmeninėse paskyrose. Šios kampanijos pasirodė ypač populiarios Suomijos rinkoje, o jų populiarumas pastebimai auga ir Baltijos šalyse.

8. Kaip sumokėti influenceriams?

Dažniausiai influenceriui mokama grynaisiais, produkto kreditu ar nemokamais produktais ir paslaugomis – tai priklauso nuo produkto, influencerio kainos ir bendradarbiavimo formos. Be abejo, galimi ir įvairūs kombinuoti variantai: pavyzdžiui, ilgalaikio bendradarbiavimo atveju, įtakingam asmeniui dažnai mokama už produktus už pirmą postą ir už finansinį atlygį už tolimesnius postus..

2015 m. „Augure“ atlikta apklausa „Įsitraukimo įtaka“ parodė, kad beveik 70% prekės ženklų nemoka savo turinio kūrėjams. Per daugelį metų šis skaičius tikriausiai šiek tiek sumažėjo – sritis yra labiau išvystyta, o influenceriai vis labiau suvokia savo vertę.

Ar influenceriai taip pat dirba tik dėl produktų? Taip, jei jiems labai patinka tai, ką siūlote jūs. Ne, jei gautų produktų kaina nekompensuos jų atlikto darbo. Profesionalus influenceris, kuris skiria kelias dienas ir naudoja savo asmeninius išteklius (fotoaparatą, apšvietimą, priedus) nuotraukoms, vaizdo įrašams ar tekstams kurti, nusipelno padoraus atlygio.

Minėtame tyrime išskiriamos šešios priežastys, kodėl turinio kūrėjai dirba su prekės ženklais:

  •         Didesnis pasiekiamumas ir auditorijos augimas (55%)
  •         Galimybė kurti kokybišką turinį savo auditorijai (45%)
  •         Reputacinis poveikis, didesnis turinio kūrėjo patikimumas (29%)
  •         Nuolaidos, nemokami pavyzdžiai ir kita prekės ženklo nauda (25%)
  •         Galimybė užsidirbti papildomų pinigų (24%)
  •         Nauja patirtis: renginiai, kelionės ir kt. (22%)

Piniginis atlygis

Nėra aiškių taisyklių, kaip apskaičiuoti tikrąją influencerio pareigybės kainą. Formulė „1 sekėjas = 1 centas“ yra populiari, ir atsižvelgiant į vidutinį „Instagram“ įsitraukimą (5%), ją galima būtų išskaičiuoti:

influencerio mokestis = sekėjų skaičius x vidutinis įtraukimas x 0.20 €

Pavyzdžiui, Estijos influenceris, turintis 10 000 sekėjų ir 5% dalyvavimą, turi 500 aktyvių sekėjų, ty įrašo kaina gali būti 100 € – tačiau, žinoma, tam įtakos turi ir jo nuotraukų kokybė, bendradarbiavimo dažnumas ir keletas kitų faktoriai. Taip pat verta nepamiršti, kad kainos skiriasi kiekvienoje šalyje, t. y. vVykdant kampanijas kitoms rinkoms, verta atsižvelgti į vietinį kainų lygį.

Produktų ir paslaugų atlygis

Produktų kampanijos, kuriose influenceris gauna nemokamus produktus / paslaugas, produkto kreditą ar dovanų kortelę, yra ypač geros, nes jos reikalauja mažiau prekės ženklo investicijų ir todėl tikriausiai taip pat turi didesnę IG.

Antra, produktų kampanijos pritraukia tik tuos influencerius, kurie vis tiek naudoja prekės ženklo produktus ir mielai rekomenduoja juos savo sekėjams – taip sukuriami tikresni pranešimai bendradarbiaujant, kurie duoda geresnių rezultatų..

Pavyzdžiui, viena sėkmingiausių „Promoty“ kampanijų buvo „Sutu“ influencerių kampanija, kurios atlygis buvo nendrių šiaudų pakelis. Nors tai buvo labiau mažesnės kainos produktas, vis dėlto į kampaniją kreipėsi daugiau nei 400 turinio kūrėjų, įskaitant tuos, kurie turi daugiau nei 100 000 sekėjų – jie buvo paraginti atsisakyti plastiko vartojimo ir taip padaryti pasaulį šiek tiek geresnį. Jūsų prekės ženklo pasakojimas gali įtakotojams kalbėti dar labiau nei piniginis atlygis!

Bandydami nuspręsti, ar jūsų kampanijos atlygis turėtų būti piniginis, ar galėtumėte mokėti produktais, pagalvokite apie savo siūlomos kainos kainą ir pabandykite ją palyginti su įtakingų asmenų kaina, kurios tikitės turėti savo kampanijoje. Pvz., Jei norite dirbti daugiausia su mikroinfluenceriais, turinčiais 3000–10 000 sekėjų, produkto vertė sėkmingai produkto kampanijai turėtų būti bent 30–50 eurų. Jei jūsų produkto kaina yra žymiai mažesnė, verta surengti piniginę kampaniją.

Remdamiesi „Promoty“ patirtimi galime pasakyti, kad kampanijos, kuriose siūlomas tik labai mažos kainos produktas (mažiau nei 10 eurų), greičiausiai nebus sėkmingos – kadangi vietiniai turinio kūrėjai paprastai ima didesnį mokestį, tik labai atsidavę gerbėjai norės bendradarbiauti už tokį mokestį.

9. Kaip įvertinti influencerių rinkodaros sėkmę?

Paskutinis ir svarbiausias bet kurios influencerių rinkodaros kampanijos žingsnis turėtų būti rezultatų analizė: pagal ją galima nustatyti kampanijos sėkmę, kurie turinio kūrėjai atnešė norimų rezultatų, taip pat nustatyti kitos kampanijos biudžetą..

Influencerių rinkodaros rezultatų matavimas pirmiausia priklauso nuo kampanijos tikslo: jei tikslas yra padidinti prekės ženklo žinomumą, daugiausia dėmesio turėtumėte skirti metrikai, susijusiai su pasiekiamumu (pasiekiamumas, parodymų skaičius). Tačiau jei tikslas yra reklamuoti prekės ženklo įvaizdį, tada daugiau dėmesio skirkite su įtraukimu susijusiems rodikliams: teigiamų įvertinimų ir komentarų skaičiui, įtraukimo rodikliui, naujų pasekėjų skaičiui ir kt..

Sunkiausia įvertinti influencerių rinkodaros įtaką pardavimams – tai ir pagrindinė kritika šioje srityje. Daugeliu atvejų naudojama viena iš dviejų galimybių:

a) Stebimos nuorodos, kurias influenceris gali pridėti prie savo profilio ar istorijos naudodamas funkciją „Braukite aukštyn“. „Google Analytics“ prekės ženklas gali pamatyti, kiek srauto į svetainę pasiekė influencerio nuoroda, kiek ir kokia suma buvo nupirkta.

b) Asmeniniai nuolaidų kodai leidžia tiksliai nustatyti, kiek pardavimų atnešė kiekvienas bendradarbiavimas. Kadangi influenceris šiuo atveju gali ką nors pasiūlyti savo sekėjams, tai yra naudingas sprendimas. Be to, tai leidžia tiksliau matuoti nei sekamas nuorodas – net jei klientas, pamatęs konkretų kampanijos įrašą, eina į elektroninę parduotuvę iš kito įrenginio, o ne į influencerio nuorodą ir įsigyja pirkinį, jis greičiausiai vis tiek naudos kodas.

Po pirmųjų bendradarbiavimo pranešimų prasideda nuolatinis matavimas ir optimizavimas, kur galite pasirinkti influencerius, kurie jums atnešė geriausius rezultatus, ir toliau dirbti su jais. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad pirmasis įrašas gali neatnešti rezultatų iškart: kadangi vartotojams reikia vidutiniškai 7–8 sąlyčio taškų, kad jie priimtų sprendimą dėl pirkimo, verta įvertinti rezultatus šiek tiek ilgesnį laikotarpį, mėnesį ar net per metus. ketvirtį.

Rezultatais taip pat reikėtų pasidalinti su influenceriais, kurie dalyvavo kampanijoje. Deja, rinkodaros specialistai dažnai to nedaro: pavyzdžiui, estų turinio kūrėja Anni Rahula teigė, kad tik apie 1/20 partnerių jai pasakė, kaip jai sekėsi po bendradarbiavimo. „Net dalijantis asmeniniu nuolaidos kodu, kur galima tiksliai įvertinti, kiek pardavimų atnešė influenceris“, – stebėjosi ji. „Nors grįžtamasis ryšys yra labai svarbus vystymuisi.“

Jei norite, kad visa kampanijos statistika (pasiekiamumas, „Patinka“ ir komentarai) būtų matoma vienoje platformoje, perkelkite savo influencerių rinkodaros kampanijas į „Promoty“!

Skaitykite daugiau