Kaip matuojamas influencerių marketingo ROI?

Paskutinis, svarbiausias žingsnis bet kokioje (influencerių) marketingo kampanijoje turėtų būti rezultatų analizė: tai padeda nuspręsti, kurie influenceriai turėtų būti pasirenkami, bei koks turėtų būti kitos kampanijos biudžetas. 

Kaip tai padaryti ir kokias metrikas naudoti? Priklausomai nuo tikslo! 👇🏼

a) Prekinio ženklo žinomumo didinimas

Influenceriai dažnai naudojami įtraukti naujas auditorijas: naudojant socialinę mediją galite pasiekti tuos, kurių negalėtumėte pasiekti naudodami banerių reklamas ar lauko mediją. Jei jūsų pagrindinis tikslas yra matomumas, turite dvi pagrindines metrikas socialinei medijai: impresijų (impressions) skaičius ir skaičius unikalių vartotojų, kurie pamatė jūsų įrašą (kitaip vadinamas: reach)

Metrikos:

  • Impresijos 
  • Pasiekiamumas (reach)
  • Naujų apsilankymų puslapyje skaičius

Svarbu žinoti, jog influencerių sekėjų skaičius tikrai neatspindi to, kiek žmonių jūsų įrašas pasieks, ypač dabar, kai daugumos influencerių pasiekiamumas yra gerokai sumažėjęs. Geros naujienos, jog jei CC turi Verslo paskyrą arba influencerio paskyrą Instagrame (ką turi dauguma didžiųjų influencerių), jie gali matyti kiekvieno įrašo atskirai impresijas bei pasiekiamumą. Tuo vadovaudamiesi jie gali nurodyti prekiniam ženklui laukiamą pasiekiamumą dar prieš kampanijos startą bei padaryti galutinių rezultatų nuotrauką po kampanijos.


Jei jūs naudojate influencerių marketingo platformą (kaip Promoty), galite matyti tiek laukiamą pasiekiamumą, tiek ir tikrąjį įrašo pasiekiamumą vienoje vietoje. Tai yra itin naudinga, jeigu naudojatės micro-influencerių paslaugomis, kurie neturi verslo paskyros.

 

b) Prekinio ženklo įvaizdžio gerinimas

Metrikos:

  • Patiktukų skaičius (Likes)
  • Komentarų kiekis ir kokybė
  • Įsitraukimo reitingas (Engagement rate)
  • Įsitraukimo kaina (Cost per engagement)
  • Naujų sekėjų skaičius
  • Naudotojų įrašų skaičius

Jei jūsų tikslas yra surasti ryšį su jūsų (potencialiais) vartotojais, turėtumėte fokusuotis į įsitraukimo metrikas. Dažnai vieno įsitraukimo kaina yra skaičiuojama – tai duoda puikius pagrindus kanalų ar influencerių palyginimui. Taip pat svarbu tikrinti patiktukų bei komentarų kokybę: tai parodys jums, ar pasiektas aukštas įsitraukimas iš tikrųjų rodo susidomėjimą jūsų prekiniu ženklu, ar yra netikras.

Kadangi dažniausiai žmonės seka tuos prekinius ženklus, kuriuos iš tikrųjų mėgsta, naujų sekėjų skaičius taip pat yra geras indikatorius. Žinoma, tik tada, kai tapti sekėju nebuvo privaloma dėl konkurso! 😜

Jei jūsų tikslas yra gauti vartotojų kuriamą turinį – ar tai būtų įrašas ant jų sienos, ar turinys, kurį naudotumėte savo ženklo puslapyje – svarbiausia metrika yra jūsų prekinio ženklo nuotraukų skaičius. Kad galėtumėte jį sekti, galite stebėti savo prekinio ženklo grotažymes (hashtag) bei paminėjimus (mentions). 

c) Pardavimų skatinimas

Metrikos:

  • Apsilankymų skaičius puslapyje
  • Transakcijų skaičius ir vidutinė vertė
  • Pardavimų pakilimas
  • Investicijų grąža (ROI)

Produktų, kurie yra jūsų puslapyje, sekimui matavimo vienetai yra gana tiesioginiai: specialios nuorodos ar reklaminiai kodai gali paprastai padėti išmatuoti kiekvieno influencerio poveikį tinklapio apsilankymams, transakcijų skaičiams ir pardavimams. Kaip tai padaryti? 

1) Naudokite  UTM tags

Galite naudoti  šį įrankį sukurti pažymėtą URL, kuris padės matyti kiekvieno kanalo, kampanijos, medijos rezultatus Google Analytics. Patarimas: naudokite influencerio vardą kaip raktinį žodį  –  tokiu atveju galėsite matyti tikslius apsilankymų ar pardavimų skaičius, kuriuos jums atnešė turinio kūrėjas.
Pažymėtas URL yra ganėtinai ilgas. Bloge galite lengvai jį paslėpti įtraukiant į teksto nuorodą. Instagrame influenceris gali įsidėti jį į savo bio ir pakartoti jį savo story/įraše su nauja nuorodos funkcija.

 

2) Kurkite specialius URL

Kad išvengtumėte ilgų URL, galite sukurti specifinį puslapio adresą influenceriui, kuris nukreipia į UTM-pažymėtą URL. Tai jums suteiks tikslios informacijos apie tai, kiek kiekvienas influenceris pritraukė lankytojų, transakcijų bei pardavimų.

Jei Google Analytics jus kiek gąsdina, galite paspaudimus matuoti su bit.ly.  Prisijungiant galite sukurti individualią nuorodą, kaip  bit.ly/promoty tai atrodys daug gražiau nei /l8d4qwy adresas, bei, remiantis bit.ly, padidina paspaudimų skaičių 34%!

 

3) Sukurkite asmeninį landing page influenceriui

Jei vykdoma ilgalaikė kolaboracija su influenceriu, galite jam sukurti asmeninį landing puslapį, kuriame turinio kūrėjas galės dalintis savo patirtimi su jūsų produktais. Landing page gali būti padaromas iš kitos,  influencerio pusės, kas jo sekėjams atrodys kur kas patraukliau nei paprastas verslo puslapis tai veikia ypač gerai su su specialiomis nuolaidomis!

 

4) Sukurkite specialų nuolaidos kodą influenceriui

Jei jūsų  internetinio puslapio platforma tai leidžia, lengviausias būdas yra sukurti specialų nuolaidos kodą influenceriui. Kuo didesnę nuolaidą galite pasiūlyti influenceriui net trumpam laikui tuo labiau influenceriai bus motyvuoti juo pasidalinti! Be visa to, tai naudinga ir jų sekėjams.

 

Apibendrinimas

Influencerių marketingas auga įspūdingu greičiu, ir atrodo, jog funkcijos kol kas atsilieka matuoti rezultatus yra šiek tiek sudėtinga, bei ne visada tikslu.

Tuo pat metu, akivaizdu, jog šis dalykas pastoviai vystosi ir kuriasi daugybė naujų funkcijų: be naujų Google ir Facebook sprendimų, atsirado influencerių marketingo platformos, kurios pateikia geras kampanijų statistikų apžvalgas. Apsipirkimas Instagram yra vis dažniau naudojamas, ir išsivystė naujos mados influencerių funkcijos, kaip Snapppt bei LIKEtoKNOW.it. Su susidomėjimu laukiame, kas bus pristatyta toliau!

Jei norite, kad jūsų kampanijos statistika, tiek kiekvieno įrašo, tiek visos kampanijos, būtų matoma vienoje platformoje, perkelkite savo influencerių marketingo kampanijas į Promoty! 

Skaitykite daugiau