Kaip nustatomos influencerių kainos už įrašą?

Tema, kelianti daug klausimų tiek prekės ženklams, tiek turinio kūrėjams: kokia būtų teisinga kaina, kurią turinio kūrėjui reikėtų sumokėti už vieną bendradarbiavimo įrašą? Influencerių marketingo platforma Promoty pateikia trumpą informaciją šia tema.

Yra gana sunku nurodyti konkrečias influencerių kainas, nes tai priklauso nuo daugelio veiksnių. Akivaizdu, kad sąžiningam mokesčio dydžiui turi įtakos „Instagram“ statistika: kuo didesnis sekėjų skaičius, įsitraukimo lygis ir įrašų pasiekiamumas, tuo didesnis ir influencerio mokestis.

Keletas „Promoty“ turinio kūrėjų vidutinių kainų pavyzdžių:

• Turinio kūrėjas, turintis 1000 sekėjų ir 15% įsitraukimo rodiklis, prašo vidutiniškai 15–30 eurų už vieną bendradarbiavimo įrašą ir 15–20 eurų už „story“ įrašą.

• Turinio kūrėjas, turintis 5000 sekėjų ir 10% įsitraukimo rodiklis, vidutiniškai prašo 75–100 eurų už vieną bendradarbiavimo įrašą ir 25–35 eurų už „story“ įrašą.

• Turinio kūrėjas, turintis 10 000 sekėjų ir 5% įsitraukimo lygis, prašo vidutiniškai 150–300 eurų už vieną bendradarbiavimo įrašą ir 50–100 eurų už „story“ įrašą.

• Turinio kūrėjas, turintis 50 000 sekėjų ir 3% įsitraukimo lygis, prašo vidutiniškai 1000 eurų už vieną bendradarbiavimo įrašą ir 500 eurų už „story“ įrašą.

Be sekėjų skaičiaus, tikrai verta pažvelgti ir į įsitraukimo rodiklį, taip pat: jei turinio kūrėjo sekėjai visada komentuoja savo įrašus, atsako į „story“ ir pasitiki jų rekomendacijomis, darbas su jais yra daug naudingesnis nei darbas su influenceriais, kurie nepalaiko ryšio su savo sekėjais.

Kas dar turi įtakos įrašo kainai?

Be „Instagram“ statistikos, yra ir kitų aspektų, turinčių įtakos bendradarbiavimo kainai – kadangi ne visus juos galima išmatuoti skaičiais, sunku juos suformuluoti. Štai aštuoni veiksniai, turintys įtakos influencerių kainodarai:


1. Bendradarbiavimų influencerio profilyje skaičius

Jei kas antras ar trečias influencerio įrašas yra bendradarbiavimas, turinio kūrėjo sekėjai nebegali rimtai žiūrėti į jų rekomendacijas, o tai reiškia, kad bendradarbiaujantis įrašas nebegali duoti laukiamų rezultatų prekės ženklams.

Kuo mažiau bendradarbiaujama kūrėjo profilyje, tuo geriau šie kruopščiai atrinkti prekės ženklai išsiskirs ir atrodys patikimesni.


2. Turinio kokybė

Rinkodaros specialistai dažnai dirba su influenceriais, kad gautų ir galėtų turinį naudoti savo prekės ženklo socialinėje erdvėje. Šiuo atveju aukštos kokybės foto medžiaga neabejotinai verta didesnio mokesčio!

Kaina taip pat priklauso nuo formato: nors „story“ įrašo kūrimas neužima daug laiko ir paprastai yra mažesnis, vaizdo įrašo sukūrimas, įskaitant „Instagram Reel“, užima daug daugiau laiko ir todėl atsispindi kainoje. Kita vertus, vaizdo įrašas daug geriau išsiskiria socialinėje erdvėje ir leidžia perteikti daugiau informacijos apie prekės ženklą, o tai gali būti puiki investicija!


3. Antraščių kokybė

Rinkodaros specialistams tikrai verta pažvelgti ir į ankstesnius bendradarbiavimo įrašus: antraščių kokybė iš esmės lemia, kiek patikimi bendradarbiavimo įrašai atrodo sekėjams ir kokią naudą jie duoda prekės ženklui.

Įrašų antraštės, kurios atrodo labai reklaminės arba atrodo kaip produkto informacija, nukopijuota iš prekės ženklo svetainės, neveikia socialinėje erdvėje. Kita vertus, antraštės, jungiančios produktą su paties influencerio gyvenimu, pasakojančios istoriją, suteikiančios vertingos informacijos ir produktų rekomendacijų, yra labai sveikintinos ir laukiamos sekėjų!


4. Projektas, kuriam reikia daugiau laiko

Straipsnio pradžioje pateikti kainų pavyzdžiai buvo dažniausiai naudojami bendradarbiavimai, kai turinio kūrėjas fotografuoja ir įkelia turinį į internetą. Visi projektai, kuriems reikia daugiau laiko – pavyzdžiui, kažkur keliauti, įsiminti tekstą, atlikti profesionalų makiažą, samdyti fotografą ir pan. – taip pat verti didesnio mokesčio.

Be to, didesnis mokestis yra pagrįstas, jei prekės ženklas naudoja turinio kūrėjo veidą savo reklaminiuose vaizdo įrašuose, lauko žiniasklaidos plakatuose ir pan.


5. Kaip gerai influenceris atitinka prekės ženklą

Vienas iš svarbiausių kriterijų renkantis influencerius yra jų auditorijos demografija ir kaip ji atitinka prekės ženklo tikslinę grupę. Pavyzdžiui, jei kampanija skirta Estijos rinkai, verta įtraukti turinio kūrėjus, kurių sekėjai dažniausiai yra iš Estijos – kitaip didelė dalis rinkodaros biudžeto tiesiog nueis perniek! 

Antrasis aspektas yra turinio kūrėjo niša arba sritis, apie kurią jie daugiausia kalba savo paskyroje – tikriausiai sritis, kuria jų sekėjai labiausiai domisi ir tikisi bei pasitiki turinio kūrėjo rekomendacijomis, arba paprasčiausiai – laukas, kuriame turinio kūrėjas turi „įtaką”.

Pavyzdžiui, jei turinio kūrėjas savo profilyje nuolat kalba apie saviugdą ir laiko planavimą, tai reiškia, kad jų auditorija taip pat domisi šiomis temomis – taigi toje pačioje srityje veikiantis prekės ženklas tikriausiai gautų labai gerų rezultatų su nurodytu turinio kūrėju ir todėl verta didesnių investicijų


6. Nemokami produktai-paslaugos ar produkto kreditas

Jei kampanijoje, be piniginio atlygio, taip pat yra vidutinės ar didelės vertės produktas, kurį turinio kūrėjas vis tiek pirktų, greičiausiai jis jį išskaičiuos iš piniginio atlygio.

Kampanijose, kuriose vienintelis mokestis yra produktas, verta įsitikinti, kad produkto vertė yra lygi įprastam turinio kūrėjo mokesčiui – kitaip influenceris mano, kad atlygis nėra vertas laiko, ir atsisako bendradarbiauti.


7. Turinio kūrėjo santykis su prekės ženklu

Jei turinio kūrėjas yra prekės ženklo produkto / paslaugos gerbėjas, tikrai verta juos įtraukti į savo kampaniją – tai jums suteiks nuoširdesnius įrašus, kurie greičiausiai duos geresnių rezultatų prekės ženklui. Be to, toks turinio kūrėjas gali imti mažesnį mokestį nei įprastai, nes jie tikrai nori dirbti su tuo prekės ženklu.

Jei pirmasis bendradarbiavimas yra sėkmingas, verta pagalvoti apie ilgalaikį bendradarbiavimą: jie veikia patikimiau, yra patogesni abiem pusėms ir dažniausiai reiškia mažesnę vieno įrašo ar istorijos kainą.


8. Kiek gerai žinomas yra turinio kūrėjas

Kainai įtakos turi ir turinio kūrėjo reputacija: įžymybės dažniausiai gauna daugiau bendradarbiavimo pasiūlymų, todėl juos renkasi protingiau. Be to, žinomų turinio kūrėjų įrašai gali stipriau pasiekti socialinę erdvę, o tai kartais reiškia daug kartų didesnį platinimą.

Aukštos kokybės turinio kūrimas užima daug laiko: bandant produktą, fotografuojant, rašant antraštę, derinant įrašą ir kuriant istorijas, vienas bendradarbiavimo įrašas gali užtrukti valandas! Jau nekalbant apie laiką, kurį turinio kūrėjas investavo į savo socialinės erdvės paskyros auginimą.

Be to, influenceriai kartais pasitelkia fotografus, vizažistus, įsigyja aksesuarų, keliasi anksti, kad gautų idealią nuotrauką, arba keliauja dešimtis kilometrų – tokie veiksniai taip pat turėtų būti įskaičiuoti į mokestį

Darbas su turinio kūrėju yra kaip ir bet kuri kita partnerystė: tam reikia atvirumo, pasitikėjimo ir pagarbos. Jei turinio kūrėjas mano, kad prekės ženklas vertina bendradarbiavimą – tiek atlygio, tiek teigiamų atsiliepimų požiūriu, jis yra motyvuotas dėti dar daugiau pastangų, kad prekės ženklas pasiektų geresnių rezultatų

Jei turite klausimų apie influencerių kainodarą, biudžeto planavimą ar Promoty platformą, nedvejodami susisiekite su mumis – mes mielai pagalvosime kartu!

Skaitykite daugiau