Kas yra micro-influenceriai ir kodėl turėtumėte dirbti su jais?

Influencerių marketingas auga tiesiog beprotišku greičiu: 2020-aisiais metais, remiantis Business Insider, influencerių marketingui bus investuota 8 mlrd. dolerių, spėjama, kad suma pasieks daugiau nei 15 mlrd. dolerių  2022-aisiais. Kas įvyks toliau?

Žvelgiant į socialinių medijų bei online marketingo tendencijas, galime spėti, jog influencerių marketingas ir toliau liks svarbia prekinių ženklų marketingo strategijos dalimi:

  • 30% visų interneto vartotojų naudoja Adblock. Sparčiai augant vartotojams, banerių bei vaizdinės reklamos efektyvumas mažėja. 
  • Socialinių medijų naudojimas ir toliau auga. Be komunikacijos ir nuotraukų dalijimosi, socialinė medija taip pat turi įtakos mūsų apsisprendimui pirkti: remiantis įvairiais tyrimais,  70% – 80% visų vartotojų prieš perkant ieško informacijos socialinėse medijose.
  • Facebook ir Instagram juda ties daugiau draugų įrašų, mažiau prekinių ženklų įrašų kryptimi. Facebooko  algoritmo pasikeitimas prieš kelis metus nurodo, jog nemokamas prekinių ženklų pasiekimas gali išnykti.

 Augant įprastų skaitmeninių medijų kanalų kainoms (įskaitant ir socialinę mediją) atsiranda vis daugiau priežasčių investuoti į influencerius. Nors absoliutus influencerių marketingo pelningumas negali būti nustatytas, Tomson atliktas tyrimas parodė, kad influencerių marketingo grąža gali siekti 6.5 karto nuo kiekvieno investuoto euro, net neminint pozityvaus poveikio prekės ženklo įvaizdžiui!

Kalbant apie pasirinkimą, su kokiais influenceriais dirbti, esminis dalykas dažniausiai nėra sekėjų skaičius. Iš tikrųjų, net atvirkščiai: influenceriai su mažesniu sekėjų ratu (dažnai vadinami micro-influenceriais) dažnai atneša žymiai geresnius rezultatus, nei žymūs influenceriai su milijonais sekėjų!

Idėja, jog micro-influenceriai yra efektyvesni už didesnius influencerius iš pradžių gali gluminti. Kodėl turėtumėte bendradarbiauti su kažkuo, kas turi maža sekėjų ratą?

1. Micro-influenceriai yra patikimi

Micro-influenceriai nėra įžymybės. Jie kuria savo turinį, dalinasi detalėmis iš savo gyvenimo. Paprastai jie negauna pinigų už savo įrašus. Jie turi pakilimų ir nuosmukių, kovoja su savo problemomis ir bėdomis. Jie yra įprasti žmonės, tokie kaip mes visi. Dar daugiau: jie yra laimingi galėdami bendrauti su savo sekėjais, atsakinėti į jų komentarus bei kurti ryšį. 

Jie yra tarsi draugai socialinėje medijoje, su kuriais galime tapatinti save būtent todėl jų sekėjai pasitiki jais (net tada, kai kalbama apie komercines žinutes) labiau, nei garsenybių sekėjai.

2. Micro-influenceriai turi aukštesnį įsitraukimą (engagement)

Micro-influenceriai turi sekėjų su panašiais interesais bei vertybėmis, taip formuodami darnią bendruomenę  tai reiškia, jog jų sekėjai yra labiau linkę aktyviai reikšti savo nuomonę. Dėl šios priežasties turinio kurėjai su mažesne auditorija turi 60% aukštesnį įsitraukimo rodiklį  nei didesni influenceriai. 

Dėl aukštesnio įsitraukimo micro-influencerių įrašai turi geresnę poziciją pagal Instagram algoritmą ir pasiekia didelę sekėjų dalį. Būtent todėl potencialus įrašo pasiekiamumas (reach) su influenceriu, turinčiu 100 tūkstančių sekėjų,  lyginant su 100 tikslingai atrinktų micro-influencerių, kurių kiekvienas turi 1000 sekėjų yra vienodas, tačiau įsitraukimas ir tikras pasiekiamumas iš tikrųjų yra didesnis dirbant su mažesniais influenceriais. 

Kai produktas ar prekės ženklas (dėl influencerių marketingo) pasiekia tam tikrą statusą, kiti influenceriai (ir įprasti Instagram naudotojai) ima savanoriškai dalintis juo savo Instagram’uose. Tai yra tarsi reprodukcinė sistema, kurią taikant darbo vaisiai gali būti gaunami ilgą laiką.

3. Aukštesnė investicijų grąža (ROI)

Jeigu Instagram įžymybės gali prašyti šimtų ar tūkstančių eurų už vieną įrašą, micro-influencerių atlygis yra žymiai mažesnis, o kampanijų rezultatai dažniausiai yra geresni. Jeigu sugebate rasti didžiausius savo prekinio ženklo fanus, kurie bet kokiu atveju jį naudoja ir rekomenduoja savo sekėjams, greičiausiai jie bus pasiruošę dalyvauti jūsų kampanijoje už mažesnį mokestį ar už nemokamą produktą.

Dar daugiau, kartais ambicingi micro-influenceriai įdeda žymiai daugiau pastangų turinio kūrimui nei patyrę influenceriai tam, kad įrodytų, jog jie gali tęsti bendradarbiavimą su prekiniais ženklais. Taigi, galite gauti žymiai geresnį turinį už mažesnį atlygį. Žinoma, tai nėra taisyklė mes rekomenduojame peržiūrėti influencerių įrašus prieš vertinant vizualų ir aprašymų kokybę!

Ar mes turime realių pavyzdžių, kurie galėtų tai įrodyti?

Tikrai taip! Pavyzdžiui, suomių prekinis ženklas Halva vykdė produkto kampaniją su 99 micro-influencers. Pagrindiniai kampanijos tikslai buvo maksimizuoti produkto matomumą bei gauti daugiau sekėjų prekinių ženklų Instagram’uose.

Tai padėjo Halva  pasiekti daugiau nei 380 000 žmonių ir gauti daugiau nei 6852 naujų sekėjų Instagram’e.  Kadangi influencerių atlygis buvo produktas, kampanijos biudžetas buvo 1014€ (tik Promoty mokestis). 

Tikslas: maksimizuoti produkto matomumą bei gauti daugiau sekėjų prekinių ženklų Instagram’uose.

Atlygis: Produktas (saldainių dėžutė)
Įrašai: 99
Pasiekiamumas (Reach): 389 845
Paspausti Like mygtukai: 28 826
Komentarai: 11 934
Biudžetas: € 1014

@halvakarkkiklubi: +3245
@candypeoplesuomi: +2607

Viską apibendrinant, vietoj vieno Instagram garsenybės įrašo pirkimo pabandykite dirbti su jūsų srities micro-influenceriais. Tokiu būdu pasieksite aukštesnį pasiekiamumą ir didesnį įsitraukimą už mažesnį atlygį, kas gali padėti atnešti geresnius rezultatus jūsų prekinio ženklo žinomumui bei pritraukti naujų vartotojų.


Jei turite klausimų apie Promoty arba norite sužinoti, kaip jūsų kompanija galėtų pradėti naudoti influencerių marketingą, susisiekite su mumis el. paštu [email protected] – būsime laimingi galėdami jums padėti!

More on the topic