UGC tendencija turinio rinkodaroje

Turinio rinkodara ir tendencijos: vis daugiau prekinių ženklų renkasi bendradarbiavimus su influenceriais, kurie sukuria turinį, tačiau nekelia jo į savo socialines medijas. Pasak Grėtės Patumsytės, Promoty šalies vadovės Lietuvoje, ši tendencija stipriai keičia visą influencerių marketingą.

Bendrai, yra trys būdai, kaip prekiniai ženklai gauna savo socialinių medijų vizualus: daro nuotraukas patys, samdo fotografus arba naudoja vartotojų kuriamą turinį.

Tuo pačiu, vartotojų kuriamas turinys įgauna vis didesnį populiarumą. 93% prekinių ženklų sutinka, kad vartotojai labiau pasitiki klientų kuriamu turiniu, nei turiniu, kurtu paties prekinio ženklo: kai vartotojas nuotraukoje mato kažką panašaus į save, jis žymiai dažniau įsitraukia į tą nuotrauką bei susidomi preke.

Štai kodėl nuotraukos, kurtos “realių” žmonių, turi autentiškesnį efektą nei marketingo skyriaus kurtas turinys – ypač lyginant su profesionaliomis fotosesijomis, kurios dažnai sukuria netikrumo įspūdį.

Ši tendencija taip pat turi įtakos visam influencerių marketingo pokyčiui: jei anksčiau esminis tikslas buvo gauti reklamą influencerių socialinių medijų paskyrose, dabar vis daugiau prekinių ženklų šią marketingo rūšį naudoja norėdami tobulinti savo socialinę mediją. Priežastis yra paprasta: influencerių kuriamas turinys yra autentiškas ir “tikras”.

Anni Rahula, tarptautinės influencerių marketingo platformos „Promoty“ kampanijos kokybės vadovė, pripažįsta, kad tai yra auganti tendencija visoje Skandinavijoje: „Ši tendencija ypač stipri Šiaurės šalyse, kur influencerių rinkodara pora metų lenkia kitas mūsų šalis, pavyzdžiui, Baltijos šalis “.

Kokie yra influencerių kuriamo turinio privalumai?

• Labiau prieinamas ir greitesnis būdas, negu turinio kūrimas patiems

Kurti vizualus yra ganėtinai brangu ir užtrunka nemažai laiko: fotografų bei modelių paieška, derybos dėl sąlygų, kūrybinės pusės planavimas, vietos paieška ir t.t.. Influencerių kuriamo turinio naudojimas reikalauja žymiai mažiau laiko iš prekinio ženklo ir dažnai yra net kelis kartus pigesnis, nei profesionalios fotosesijos organizavimas. 

Pandeminiu laikotarpiu dar vienas privalumas yra tai, kad toks turinio kūrimas yra bekontaktis. Pavyzdžiui, blogerė bei prekinio ženklo atstovė Mari-Leen Albers pasakoja, jog pirmosios Covid bangos metu ji naudojo daugybę nuotraukų, kurios buvo kuriamos influencerių: „ Buvau suplanavusi fotosesiją, tačiau ji buvo atšaukta dėl viruso. Tiesiog paprašiau žmonių padaryti nuotraukas su jų turimais produktais.“

• Universalesni vizualai

Palyginti su prekinio ženklo fotosesijos organizavimu, turinys yra daug įvairesnis: pavyzdžiui, bendradarbiaujant su 15 turinio kūrėjų ir paprašius iš jų 3 nuotraukų, prekinis ženklas gauna žymiai įvairesnio turinio, kurį galima naudoti socialinėse medijose, nei gaunant 45 nuotraukas iš vienkartinės fotosesijos.

„Manau, kad niekas nėra suinteresuotas žiūrėti dešimtis nuotraukų iš tos pačios fotosesijos socialiniuose tinkluose“, – aiškina Rahula. „Taip pat influenceriams galima pasakyti, kokios tonacijos ir emocijų norima iš nuotraukų. Gerai ir kruopščiai atrinkti turinio kūrėjai sukuria vaizdinę medžiagą, kas padeda gauti vizualus, atitinkančius prekės ženklo stilių, nufotografuotus skirtingose ​​vietose su skirtingais žmonėmis “.

Be to, Rahula neabejotinai rekomenduoja patikrinti potencialaus partnerio turinio stilių prieš susitariant dėl ​​bendradarbiavimo: „Jei jis jau iš pirmo žvilgsnio atitinka prekės ženklą, tikimybė gauti puikų turinį yra dar didesnė!“

•  Geresnis įsitraukimas į socialinę žiniasklaidą

41% rinkodaros specialistų mano, kad įsitraukimo rodiklis yra svarbiausias KPI, kurį reikia stebėti rinkodaroje: jis parodo, kiek prekės ženklo turinys yra svarbus jų sekėjams.

Kita vertus, pritraukti sekėjus kaip prekės ženklą socialinėje žiniasklaidoje yra gana sunku: tai vieta, kur žmonės ieško bendravimo, pramogų ir įkvėpimo, būdami abejingi visoms pardavimo ir komercinėms žinutėms. Čia atsiranda vartotojų sukurtas turinys, kuris sukelia daugiau emocijų, todėl priverčia žmones komentuoti ir įsitraukti.

Pasak Rahulos, tai iš tikrųjų galite pamatyti prekės ženklų socialinės žiniasklaidos paskyrose: „Mūsų Estijos rinkos vadovai atliko trumpą tyrimą ir peržiūrėjo keliolika prekinių ženklų Instagram paskyrų, ir nustatė, kad nuotraukos su influenceriais turi beveik dvigubai daugiau “like” mygtukų bei komentarų nei kiti įrašai.“.

• Madingi ir akį traukiantys vizualai

Dėl ilgametės praktikos profesionalūs influenceriai tiksliai žino, kokie vaizdai traukia akį socialinėje žiniasklaidoje. Jie turi telefoną su gera kamera arba profesionaliu fotoaparatu, jie moka redaguoti nuotraukas ir namuose turi daug įrangos ar priedų, kurie nuotraukoms suteikia charakterio.

Todėl jų kuriamas turinys yra madingas, traukiantis akį ir kokybiškas, puikiai tinkantis naudoti prekinio ženklo socialinėje medijoje, naujienlaiškiuose ar net lauko reklamoje!

Didelis Lietuvos prekinių ženklų susidomėjimas

Nuo rugpjūčio pabaigos tokia bendradarbiavimo galimybė buvo prieinama ir „Promoty“ platformoje: Content-Only kampanijos tipas, kai influenceriai neprivalo dalintis sukurtu turiniu savo kanaluose. Pavyzdžiui, prekinio ženklo kampanijos santraukoje gali būti nurodyta, kad jie nori 10 nuotraukų, o platformos turinio kūrėjai sukurs jiems turinį, vadovaudamiesi pateiktomis instrukcijomis.

„Remdamiesi vartotojų atsiliepimais, platformoje sukūrėme papildomas funkcijas“, – aiškina Rahula. „Kadangi mes taip pat veikiame Šiaurės šalyse ir Nyderlanduose, kur influencerių rinkodara yra porą žingsnių priekyje, labai atidžiai stebime ten vykstančias tendencijas. Ir viena iš šių tendencijų yra bendradarbiavimas su influenceriais tik turinio atžvilgiu “.

Tokio tipo kampanijos buvo vykdomos įvairiose šalyse su tokiais prekių ženklais kaip „Paulig“, „Taffel“ ir „Maxima“, o susidomėjimas kyla ir Lietuvoje: dar prieš oficialų naujo tipo kampanijos pristatymą daugiau nei 20 vietinių prekinių ženklų išreiškė susidomėjimą.

Paulig, Taffel ir Maxima kampanijų turinio pavyzdžiai

Su naujuoju kampanijos tipu „Promoty“ taip pat plečia savo paslaugas fotografams ir turinio kūrėjams, kurie neturi tiek daug sekėjų socialinėje žiniasklaidoje, bet gali sukurti puikių vizualų.

Turinio rinkodara tampa skaidresnė

Dėl ypač greitai augančios rinkos, turinio rinkodara pastoviai keičiasi. Pasak Rahula, vartotojai lengvai pastebi, kai bendradarbiavimo įrašas yra sukurtas tik dėl pinigų, todėl tokie įrašai neatneša teigiamų rezultatų prekiniams ženklams. 

„Tai yra priežastis, kodėl turinio kūrėjai turi atidžiai rinktis bendradarbiavimus,,“ aiškina ji. „Influenceriai dažnai atmeta pasiūlymus, nes nenori turėti per daug reklamos savo paskyrose. Bet partnerystės tipas, kur asmuo nekelia sukurto turinio pas save į paskyrą, o tik atiduoda jį prekiniam ženklui, gali būti puiki išeitis, leidžianti bendradarbiauti su daugiau prekinių ženklų.”

Iš kitos pusės, pasak Rahula, alternatyvi uždarbio galimybė taip pat reiškia, jog turinio kūrėjai gali atsirinkti, kiek ir kokių bendradarbiavimų nori perkelti į savo profilį – o tai padaro turinio rinkodarą dar autentiškesne ir skaidresne.

„Naujas kampanijos tipas stipriai pakeis influencerių marketingo būdą“, – mano Rahula. „Tai ne tik leis turinio kūrėjams atidžiau pasirinkti bendradarbiavimus, kurie pateks į jų socialinę mediją, bet ir pakeis tai, kaip rinkodaros specialistai renkasi influencerius: nuotraukų kokybė ir stilius tampa dar svarbesni nei turinio kūrėjo sekėjų skaičius“.

13 + 15 =

More on the topic