Kaip tapti influenceriu?

Būti influenceriu šiais laikais gali atrodyti kaip viena patraukliausių profesijų. Tikriausiai tai atrodo labai paprasta žmonėms, kurie mato tik ledkalnio viršūnę: vien nuotraukų ir vaizdo įrašų talpinimas „Instagram“ ir net nemokamų produktų iš skirtingų prekių ženklų gavimas atrodo kaip smagus hobis, tiesa?

Daugelis žmonių nežino, kiek sunkaus darbo turinio kūrėjai įdeda kurdami savo paskyras – tai kaip ir bet kuris kitas verslas, kuriam reikia daug laiko, pastangų, ir į jį reikia žiūrėti labai rimtai. Taigi, jei esate pasirengęs pradėti kurti savo verslą, mielai pasidalinsime patarimais, kaip tapti influenceriu.

1. Kaip tapti influenceriu? Raskite savo nišą

Pirmasis žingsnis, kuris bus jūsų influencerio karjeros pagrindas, yra išsiaiškinti savo nišą ir pagal tai apibrėžti tikslinę auditoriją. Tikriausiai šį faktą tikrai esate matę ir jis gali skambėti kaip dar vienas „gerkite daug vandens, kad būtumėte sveikesnis“, bet iš tikrųjų tai yra vienas iš esminių, labiausiai jums padėsiančių dalykų.

Niša galėtų būti susijusi su mada, „pasidaryk pats“, motinyste, fitnesu, maisto gaminimu ir pan. Taip pat būtų protinga iš pradžių susiaurinti nišą, t.y., jei norite sukurti su mada susijusį turinį, susiaurinkite jį iki konkretaus stiliaus: tai gali būti gatvės mada, dėvėti drabužiai, vintažas ir pan., kas padės pasiekti tuos žmones, kuriems iš tikrųjų rūpi jūsų turinys ir kurie džiaugiasi jūsų naujais įrašais, nes juos domina tiksli tema, kuria jūs dalinatės..

Būtų geriausia, jei rastumėte nišą, kurioje dar nėra daug konkurencijos. Jei pradėsite nuo populiariausių sričių,, bus sunkiau išsiskirti iš didžiųjų influencerių. Stenkitės išlikti tikru savimi ir nieko nekopijuoti bei nemėgdžioti! Svetainėje „Promoty“ matėme, kad patys autentiškiausi ir tikriausi turinio kūrėjai auga greičiausiai!

Atsižvelgdami į savo nišą, pagalvokite apie tikslinę grupę, kurią norite pasiektiamžių, lytį, vietą, jų pomėgius ir t. t. Jei apsibrėšite tai pakankamai tiksliai, jums bus lengviau pasiekti tikslinius sekėjus!

Liza Lind @lizalindd Wolt influencer collaboration photo

Liza Lind (@lizalindd) x Wolt collaboration photo

2. Pasirinkite platformą

Antras žingsnis yra pasirinkti platformą, kuri atitiktų jūsų įgūdžių bazę:

  • Jei domitės fotografija, nuotraukų redagavimui, Instagram būtų puiki vieta jums;
  • Jei esate įgudęs kurti vaizdo įrašus, pavyzdžiui, išbandyti naujus efektus ar mėgstate kalbėtis prieš kamerą, rinkitės Youtube arba TikTok;
  • Patinka daug rašyti? – „Twitter“ arba tinklaraštis skirtas jums;
  • Nesate geras rašytojas, bet puikiai mokate bendrauti? – galite pagalvoti apie galimybę pradėti kurti savo podcast’ą.

Idealiu atveju būtų protinga rinktis bent dvi platformas – jei verslą kuriate ant vienoje ir, blogiausiu atveju, jos nebelieka,, kyla rizika, kad prarasite iš esmės viską. Pavyzdžiui, galite apsvarstyti galimybę sukurti svetainę arba „LinkedIn“ paskyrą, kuri būtų naudojama kaip papildoma jūsų prekės ženklo platforma.

Jei jau pradėjote savo naują trokštamą karjerą, bet nesiseka, galbūt nesate susikoncentravęs į tinkamą platformą? Kadangi „Promoty“ yra orientuota į „Instagram“, šiame straipsnyje taip pat daugiausia kalbėsime apie šią programėlę.

lemettikatja Instagram influencer campaign photo on Promoty
Belief campaign photo on Promoty

3. Paruoškite savo profilį

Kitas žingsnis – atlikti profilio pakeitimus, kuriuos norite patobulinti (arba sukurti visiškai naują profilį). Taigi, į kokius dalykus turėtumėte atkreipti dėmesį?

  • Profilio / viršelio nuotrauka. Kadangi jūsų profilio nuotrauka yra vienintelis dalykas, kuris pritraukia žmones spustelėti jūsų vartotojo vardą, kai pamato jūsų komentarą, įsitikinkite, kad ji atrodo nepriekaištingai! Jei esate platformoje, kuriai reikalinga viršelio nuotrauka, atkreipkite dėmesį ir į ją – patikrinkite, ar profilio ir viršelio nuotraukos gerai atrodo kartu!
  • Informatyvi biografija. Skiltyje „Bio“ / „apie mane“ galėtumėte paminėti, į ką orientuotas jūsų turinys ir kur esate, o gal pridėti ką nors papildomo, išreiškiančio jūsų asmenybę!
  • Tvarkingas turinys. Jei paskyroje jau yra keletas įrašų, įsitikinkite, kad jie atrodo patraukliai – ar jie atitinka pasirinktą nišą? Ar jie atspindi jūsų įvaizdį, kurį norite parteikti kitiems? Ar atrodo, kad įdėjote pastangų į savo nuotraukas? Žmonės dažnai nusprendžia, ar nori sekti paskyrą, atsižvelgdami į jų kanalo patrauklumą.
  • Kontaktinė informacija. Instagram tinkle influenceriams rekomenduojame sukurti kūrėjo paskyrą, kuri suteiktų jums kai kurių esminių funkcijų, pvz., augimo įžvalgų ir papildomų mygtukų, kurie iš karto paskatintų kitus susisiekti su jumis. Labai svarbu prie biografijos pridėti savo kontaktinius duomenis (el. pašto adresą, svetainę, kitas socialinių tinklų paskyras ir t. t.) – taip kitiems (įskaitant prekių ženklus) bus lengviau su jumis susisiekti bet kuriuo metu!

4. Būkite socialūs

Platformų bendrasis pavadinimas ne veltui yra SOCIALINĖS medijos! Jei norite, kad žmonės rastų jūsų turinį ir bendrautų su jumis bei jūsų sekėjais, pirmiausia turite įdėti pastangų ir pradėti pokalbius patys!

Tai galite padaryti kitų žmonių profiliuose – komentuokite, pažymėkite jų įrašus, atsakykite į klausimus jų story’iuose. Taip ne tik būsite matomi ir pasieksite naujų sekėjų, bet ir palaikysite savo bendruomenę!

Vienas dalykas yra pamėgti ir komentuoti kitų įrašus, kitas, galbūt dar svarbesnis dalykas – bendravimas su esamais savo sekėjais. Jei jie skiria laiko įsitraukti į jūsų turinį, raskite laiko ir vėl juos sudominti: užduokite klausimų antraštėse ir storiuose, reaguokite ir atsakykite į jų komentarus, įsitikinkite, kad jūsų atsakymai į DM yra išsamūs ir malonūs! Tai parodys gerbėjams, kad laikas, kurį jie skiria jums, iš tikrųjų jums kažką reiškia ir jūs tai vertinate.

Kita vertus, jei matote, kad jūsų sekėjai iš tikrųjų nesidomi jūsų turiniu, išsiaiškinkite, kokia galėtų būti priežastis – ar tai gali būti jūsų nuotraukų kokybė? Galbūt turėtumėte pabandyti užduoti keletą klausimų antraštėse? Galbūt per dažnai keliate turinį? O gal įrašai per daug panašūs? Pagalvokite apie savo sekėjus kaip apie savo klientus – ką jie nori pamatyti, išgirsti ar sužinoti? Pabandykite šiek tiek pakeisti dalykus ir nepasiduokite!

5. Nepergyvenkite dėl skaičių

Svarbus dalykas: per daug nesirūpinkite savo sekėjų skaičiumi. Jums tikrai nereikia didelio sekėjų skaičiaus, kad būtumėte sėkmingi. Daug protingiau pradėti nuo mažos gerbėjų bazės, kuri iš tikrųjų domisi jūsų turiniu, skaito jūsų antraštes, pavyzdžiui, naujuose įrašuose, atsako į apklausas storiuose – tai yra sekėjai, kurie yra svarbūs.

Paaiškinkime tai skaičiais:

  • Turite 10 000 sekėjų, bet įsitraukimo rodiklis(ER) yra 15%, tai reiškia, kad turite apie 1500 sekėjų, kurie aktyviai jus seka ir reguliariai komentuoja jūsų įrašus;
  • Turite 5000 sekėjų, bet ER yra 30%, taigi tokiu atveju turėtite 1500 aktyvių sekėjų.

     

    Pavyzdys aiškiai parodo, kad galite turėti dvigubai didesnį sekėjų skaičių, bet jei jie iš esmės praleidžia jūsų įrašus, ar jums jie tikrai atneša naudos?Beje! Kadangi micro-influenceriai paprastai turi gana aukštą įsitraukimo rodiklį ir geresnį ryšį su savo sekėjais, prekės ženklai vis labiau pradeda žiūrėti į mažesnius influencerius! (Skaitykite daugiau, kodėl prekės ženklai gali teikti pirmenybę mikro influenceriams čia). 

     

    Todėl atminkite, nesistenkite pritraukti bet kokių sekėjų, kad pamatytumėte didesnisu skaičius – būkite nuoseklūs, stenkitės surasti jums tinkamiausią auditoriją.. Tikrai pamatysite, kad tai pasiteisins! Jūsų darbas yra daryti įtaką žmonėms, todėl susiraskite žmonių, kurie norėtų būti paveikti jūsų!

Velomarket and Asproduction collaboration photo on Promoty

Anastasia Vasilievna (@asproduction) x Velomarket campaign photo

6. Būkite pastovūs

Sąžiningumas, atvirumas ir bendravimas su kitomis paskyromis nėra vienintelės svarbios paskyros plėtros savybės. Nuoseklumas tikriausiai yra tai, ko pradedantys influenceriai dažnai neakcentuoja. Svarbu suplanuoti būsimus įrašus taip, kad turinį skelbtumėte reguliariai, o ne palikti savo sekėjus tuščiomis, iki kol įgausite įkvėpimo naujam įrašui. Mažas patarimas yra sukurti sau struktūrą: kokiu turiniu turėtumėte dalintis kiekvieną dieną – pavyzdžiui, būdamas fitneso influenceriu, pirmadieniais galėtumėte pasidalinti kažkuo motyvuojančiu, trečiadienį paaiškinti kai kuriuos pratimus, šeštadieniais pasidalinti sveikais receptais ir pan. Tai padeda išlaikyti skirtingą turinį ir tuo pat metu generuoti įdomių įrašų idėjų. Sėkmingiausi influenceriai, ypač augantys, turi griežtus turinio grafikus!

Pavyzdžiui, mūsų kampanijų kokybės vadovė @annirahula sako, kad labai ilgą laiką turėjo 7 000 sekėjų, bet kai ji sukūrė sau planą ir pradėjo reguliariai skelbti įrašus, per kelis mėnesius ji pasiekė 10 000 sekėjų.

7. Pakelkite savo turinį į naują lygį

Prieš keldami turinį įsitikinkite, kad jis yra aukštos kokybės! Kokybiškos nuotraukos su geru (nebūtinai dideliu) redagavimu atrodys patraukliai ir parodys, kad žinote, ką darote. Jei savo darbą atliekate profesionaliai, žmonės liks šalia ir džiaugsis, kai pamatys naują jūsų turinį! Kokybė nereiškia, kad savo nuotraukoms turite samdyti profesionalų fotografą, tai reiškia, kad fotoaparato objektyvas turi būti švarus (telefono kamera yra visiškai tinkama), atkreipkite dėmesį į foną ir apšvietimą, išlaikykite tiesų horizontą. Redaguojant nuotrauką atlikite nedidelę spalvų korekciją.

Štai keletas programų, kurias „Promoty“ influenceriai dažniausiai naudoja savo turiniui:

„Lightroom“ – pats populiariausias nuotraukų redagavimo įrankis tarp „Promoty“ vartotojų. Galite ieškoti nemokamų išankstinių nustatymų internete arba mokytis spalvų korekcijos „Youtube“!

VSCO – taip pat turi puikių funkcijų ir gana daug filtrų, iš kurių galima rinktis

„Snapseed“ – turi „šepetėlius“, kuriais galima padaryti tam tikras vaizdo dalis neryškias, šviesesnes, tamsesnes, pridėti arba pašalinti sodrumą.

Unfold / Canva – puikiai tinka, kad stories atrodytų unikalesnės

„Snapchat“ – turi puikius filtrus, kuriuos turinio kūrėjai dažnai naudoja IG storiams

Kadangi aukštos kokybės nuotraukos be jose slypinčio turinio gali būti visiškai beprasmės, būtina atkreipti dėmesį ir į skelbiamo turinio kokybę: kiekvienas jūsų įrašas turi būti įkvepiantis, mokomasis ar linksmas. Galite pasidalinti rekomendacijomis apie mėgstamus produktus, naudingais patarimais ir gudrybėmis, smagiomis istorijomis, gyvenimo pamokomis ir pan. (viskas pagal jūsų nišą ir stilių). Dar kartą pagalvokite apie savo tikslinę auditoriją ir kodėl ji turėtų jus sekti, ką jūs turite jai pasiūlyti?

Eleriin Sild and Farmi campaign photo on Promoty

Eleriin Sild (@eleriinsild) x Farmi campaign photo

Laikas pirmiems bendradarbiavimams su prekiniais ženklais

Kai išsiaiškinsite visus aukščiau pateiktus patarimus ir gudrybes, sulauksite šiek tiek sekėjų ir jūsų įsitraukimo rodiklis bus pakankamai aukštas, galite pabandyti susisiekti su mažais prekių ženklais, kurie, jūsų manymu, norėtų su jumis bendradarbiauti! Nėra stebuklingo reikiamo sekėjų skaičiaus ar pasiekiamumo skaičiaus – jei jūsų vertybės puikiai atitinka prekės ženklą, jums gali pakakti ir 1000 sekėjų. Turėkite omenyje, kad kaip pradedantysis turite įrodyti savo gebėjimus, galbūt pradžioje neprašykite pinigų, rinkitės barterinius (produkto atlygio) pasiūlymus, bendradarbiaukite su mažesnėmis vietinėmis parduotuvėlėmis, o ne dideliais tarptautiniais mažmenininkais ir pan. – taip parodysite, kuo iš tikrųjų esate geras, o tai bus naudinga ateities bendradarbiavimams su didesnėmis įmonėmis. 

Taip pat, nepamirškite dirbti tik su tais prekių ženklais, kurių produktai/paslaugos jums iš tikrųjų patinka – būkite nuoširdūs! Jūsų daromų bendradarbiavimo įrašų skaičius nenulemia, kad esate geras influenceris! Sakytume, visiškai yra priešingai: kuo kruopščiau rinksitės partnerius, kuo vertingesniu turiniu dalinsitės (savo rekomendacijomis, nuoširdžia nuomone, asmeninėmis istorijomis), tuo patikimesnis atrodysite ir tuo bus didesnė jūsų bendradarbiavimo vertė!

Jei patys nedrįstate susisiekti su prekiniais ženklais, užsiregistruokite į Promoty  kaip influenceris ir laukite pasiūlymų, kad galėtumėte pretenduoti į kampanijas, kurios jums atrodo patrauklios!

Taigi, atminkite, kad būti influenceriu nereiškia tiesiog skelbti turinį, kai tik norisi, arba netikėtai gauti nemokamų produktų. Tai nėra atsitiktinis hobis, o darbas visą darbo dieną, kaip ir bet kuris kitas: kurti verslą, turėti strategiją ir viziją, galvoti daug žingsnių į priekį ir turėti tikslą. Būkite atsidavę tam, ką darote, ir nesitikėkite, kad per vieną ar kelias dienas tapsite sėkmingu turinio kūrėju. Linkime kuo didžiausios sėkmės! ♡

Skaitykite daugiau